ulkoasu

torstai 21. helmikuuta 2013

Happee vetämällä ihminen paranna.

Aika tapahtumarikas päivä takana. Aamulla kävin muutaman luokkatoverin kanssa pitämässä 5 luokalle kolme tuntia, aiheina sosiaalinen media, uni ja tapakasvatus. Eilen käytiin paasaamassa niille aamupalan ja ateriarytmin tärkeydestä, tupakasta, nuuskasta ja alkoholista ja pidettiin myös liikuntatunti. Toivon mukaan niille jäi jotain mieleen, muutakin kuin että tupakka sisältää kakkaa.

Oon ollu hölmö ja ilmottautunu tuutorkoulutukseen. Nyt ehkä kaduttaa. Tänään oli ensimmäinen koulutuspäivä ja mietin, riittääkö mun aika oikeesti tuohon? Saa nähdä.. vielä kahtena päivänä pitäis käydä kouluttautumassa. Onkohan musta siihen? en kyllä epäile oikeestaan etteikö olis, mutta rasitanko itteeni liikaa? ehkä mieluummin olisin sen ajan töissä, rahaa tienaamassa..koirillekin pitää olla aikaa.. hmmh..no katsoopi sitten ens vuonna.. en haluaisi nyt stressata turhia.

Mutta tapahtui tänään jotain tositosi ihanaa! Jonnarakas tuli iskärakkaan kanssa Kajaanista tänne minua moikkaamaan! Oli kyllä jotain niin mukavaa. Minun takia jaksoivat vaivautua ja ajaa tuon matkan. Ruokakassin kanssa oikein tulivat :) ja se kassi oli täynnä kaikkee ihanaa, semmosta mitä oon yrittäny ehkä hieman vältellä, oon yrittäny nimittäin opetella syömään aika terveellisesti! Oon oppinu syömään ruisleipää, ja pussissa oli ranskanleipää ja sämpylöitä, ah. Sitten oon vähentäny mehun juontia, kaupasta en oo pitkään aikaan ostanu ja nyt ne toi mulle tropicalia, parasta mehua ehkä ikinä. Sitten ne toi mulle kunnon juustoo, ei mitään halvinta mitä oon opiskelijabudjetilla ostanu, samaten leivän päälle makkaraa, kahta erilaista! aijai. valinnanvaikeus vielä tulee :D Ja suklaata. Oon oppinu syömään tummaa suklaata, sillä oon hirmuinen suklaahirmu, joten "oon pyrkiny vähentää".  No ei se mitään, daim-levy menee aina :) Ja taisi pussissa olla aito voi pakettikin, suklaavanukkaita ja.. ei varmaan muuta. On mulla kyllä nyt syömistä viikoksi kun edellisiäkin eväitä on, huhhuh, enpähän kuole nälkään, kiitos :)  (pikkupossuna viikon päästä huristelen loman viettoon).

Mutta tuli kyllä niin ikävä Kajaania taas. Viikon päästä. Mun pitää jaksaa vielä viikko täällä. Jaksaa tehdä kaksi tenttiä. Vähän vielä. Ei pidä stressata nyt, kun en oo tähänkään mennessä. Voi luoja. Se tunne sitten kun olen elänyt viikon. Sitten tämä palkitaan.









Sitten lenkille ja saunaan!



-Jatta



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti